//Nurul Haidah
FollowDashboard




Kerepek popia cheese! 🧀
Wednesday, May 20, 2020 19:00 0 Atashinchi
before this, aku ada beli popia cheese nzcrunchies perisa cheese primo. sumpah sedap gilaaaa. rasa dia tak muak, tak masin and tak manis sangat. just nice je. dia punya isi pun penuh sampai ke penutup. harga just rm 9.90 je which is very very reasonable and affordable lah. dia punya sedap tu sampai sebalang tu aku boleh habis dalam masa sehari setengah je 😂

bosan duduk rumah time weekend, so aku try la buat kerepek popia cheese ni. aku try cari kat youtube resepi kerepek popia cheese ni. walla, i found it!

bahan bahan nak buat kerepek popia cheese ni simple and senang sangat nak dapat. ada 4 bahan je. semua bajet bawah rm 20 and boleh dapat kat pasaraya. dengan bajet bawah rm 20, korang boleh buat baanyaakkk tau tak. haa kau makan la sampai muntah.🤣 so, ni bahan bahan dia dengan anggaran harga sekali:


kulit popia (rm 5.70)

serbuk cheese (rm 7.50)

serbuk cili (rm 1)

gula icing (rm 4.50)

cara nak buat dia pun alahaiii senang sangat lah. sambil korek hidung pun boleh buat hahaha k joke. so ni cara cara dia:

1. amik 5 sudu besar serbuk cheese, 1 sudu besar serbuk cili and 1 sudu besar gula icing. blend atau kacau semua serbuk ni sampai sebati.

2. potong kulit popia tu jadi segi empat. and carik carik kan lapisan popia tu. 

3. panaskan minyak dengan api sederhana. bila api dah panas, goreng kulit popia tu sampai warna dia jadi keperangan.

4. masukkan kulit popia yang dah digoreng tu dalam balang kosong and masukkan kesemua serbuk yang korang dah blend/kacau sebati tu.

5. shake balang tu sampai la semua kulit popia tu bersalut.


tadaaaaa! kerepek popia cheese is dooneee * insert suara eina azman *. alhamdulillah, my family suka sangat and ayah kata kerepek popia cheese aku ni sedap and rasa dia balance je. last aku  makan, kerepek popia cheese dalam balang tu dah tinggal half. semalam aku bangun pagi je, tau tau je dah kosong balang tu. rupa rupanya ayah aku yang habiskan. nampak bebenor la kerepek popia cheese aku tu sedap sangat sangat 😜

credit resepi: who's cookin'

Labels: ,



Older Post . Newer Post
Template by Nurul Haidah. All Rights Reserved © 2020.